ARGUMENTARI


CONSEQÜÈNCIES DIRECTES DE L’ESTAT INDEPENDENT

Sobirania
L’assumpció de competència plena gestionada amb responsabilitat i amb rigor en la totalitat dels àmbits suposa:
  • Eliminació de conflictes derivats de les duplicitats de normatives.
  • Capacitat total de decisió sobre les infraestructures on ara està coartada o és nul·la.
  • Planificació urbanística adaptada a les diverses realitats territorials i condicions de lloc.
Capitalitat de l'Estat: Catalunya en xarxa
  • Implantació a Barcelona de seus internacionals d'altres estats, d'empreses i d'institucions de tot el món.
  • Incidència positiva en la totalitat del territori al compartir amb ell les sinergies derivades de la capitalitat.
  • Model de capitalitat descentralitzat i estretament vinculat amb tota la nació i amb l'arc mediterrani.
Augment de recursos
  • Recaptació directa del total dels impostos generats i dels ingressos addicionals.
  • Increment substancial dels pressupostos del govern del nou Estat.
  • Capacitat pels futurs governs de decidir en quina proporció aquests increments es dedicaran al capítol d'edificació, infraestructures i territori.
Nou pacte: moment zero
  • Nou període creatiu i d'oportunitats en el camp de l'urbanisme, de l'arquitectura, de les arts i dels oficis relacionats amb l'edificació.
  • Nou marc idoni per repensar, reiniciar i regenerar tant el model territorial com el formatiu i el social.
  • Integració i col·laboració amb el país que volem per mitjà de l'exercici responsable de les nostres activitats.


OPORTUNITATS QUE ENS OFEREIX L’ESTAT INDEPENDENT

Urbanisme de component social
  • Consolidació del paper promotor de l’Administració en matèria urbanística prioritzant les actuacions de major interès social i les que afavoreixen les qualitats intrínseques de cada lloc.
  • Polítiques justes i adequades en l'adquisició del sòl per la construcció d'habitatges, equipaments i tot tipus d'espais públics.
  • Recerca i aplicació de noves tècniques de rehabilitació, de construcció i de tipologies d'habitatge.
  • L'urbanisme com a instrument per evitar l'especulació del sòl i la destrucció del territori.
Reformulació administrativa i legislativa
  • Simplificació i racionalització de la legislació i dels tràmits seguint models internacionals avançats.
  • Valoració de les ofertes en el processos de contractació pública segons criteris de qualitat/preu enlloc de només per preu.
  • Entesa i fluïdesa en la relació societat-polítics-tècnics.
  • Interpretació i adequació de les directives europees a la realitat catalana.
Medi ambient i sostenibilitat
  • Reducció dràstica del consum energètic i de les emissions en l'edificació mitjançant polítiques energètiques eficaces, educació de base i conscienciació social.
  • Utilització racional dels recursos naturals de cada territori.
  • Millora en la gestió de l'aigua i en el reciclatge dels residus de la construcció.
  • Potenciació de les energies renovables com alternativa a la dependència energètica actual.
Exercici professional en relació a la societat
  • Posicionament positiu i amb voluntat de servei dels nostre sector en els àmbits de la salut i del benestar per la nostra incidència directa sobre aquest entorn.
  • Creació de nous codis deontològics que garanteixin les competències dels diferents professionals i la qualitat que demanda el compromís social i mediambiental del sector.
  • Adaptació dels col·legis professionals a les directives europees.
Participació ciutadana activa i compromesa
  • Processos d'informació més oberts, transparents i participatius que els actuals.
  • Democràcia directa (consultes i referèndums) per resoldre els aspectes i les actuacions amb major impacte en el territori.
  • Foment de la consciència ciutadana en els àmbits formatius, entitats i centres cívics, eina clau de la democràcia real.